25 December 2011

Buat Presentation BM Dengan Cepat dan Mudah


Risau dengan assignment BM yang belum siap? Tiada masa untuk menyiapkannya? Ketiadaan bahan rujukan? Terlalu malas?


  • Jangan risau... Semuanya dapat diselesaikan dengan teknik yang akan saya kongsikan dibawah...
  • Menyiapkan assignment BM dengan masa, kurang daripada 30 minit...
  • Dijamin 100% berkesan...
  • Ramai yang telah mencuba dan terbukti mereka berjaya menyiapkannya....
  • Hanya dengan 5 LANGKAH MUDAH...
Testimmoni daripada responden:
 Mohd Azrin
"sik sangkak aku... senang juak molah BM tuk... macam kacang keras jak.."
translation: "huh... tak sangka begitu mudah untuk menyiapkan assignment BM ni... macam kacang almond je.."



 Khairul Faiq Aqilah
"nak po da mo senang lak pi tuk... mun aku tauk, dah lamak ku make caro tuk.."
translation: "amende yang senang sangat ni... kalau aku tau, dah lame aku praktikkan cara ni..."


 
Anir Syahmi
"yobi.. first time aku molah kejo nipu tuk... sik sangkak, bes do raso nyo.."
translation:"Ya tuhanku... kali pertama aku buat keja menipu ni.. tak sangka, syok jugak..."

TUNGGU APA LAGI!!! LANGIT TAK SELALUNYA CERAH!!! CUBALAH TEKNIK INI!!!

LANGKAH PERTAMA
On kan komputer dan router anda (broadband boley gak)
LANGKAH KEDUA
 Buka browser anda (recommended:  google chrome)

LANGKAH KETIGA
Klik SINI 

LANGKAH KEEMPAT
Copy benda yang anda inginkan

LANGKAH KELIMA
Paste dalam Microsoft Power Point dan susun semula presentation anda

Administrator: Pastikan anda jangan libatkan saya jika anda ditangkap menipu... ^_^

KLIK SINI untuk pergi ke Blog lama saya... Annasshare.com






23 December 2011

Rahsia Si Hawa Yang Perlu Diketahui oleh Kaum Adam


Ini adalah rahsia perempuan yang di tampilkan dengan lirik lagu oleh Ari Lasso... Lagu ini bukan berunsur lucah tetapi sebagai rahsia untuk kaum adam tentang perihal perempuan...
*anda boleh download lagunya di sini

Ada Satu Bagian Pada Perempuan
Yang Sangatlah Peka
Bila Disentuh Oleh Lelaki
Dimanakah Bagian Itu
Maukah Kau Tahu

Karna Bagian Itu
Hanya Untuk Lelaki Yang Cukup Umur
Karna Bagian Itu Sungguh Sangat Bisa
Buat Perempuan
Dimabuk Kepayang, Dimabuk Asmara
Di Manakah Bagian Itu
Maukah Kau Tahu

Sentuhlah Dia Tepat Di Hatinya
Dia Kan Jadi Milikmu Selamanya
Sentuh Dengan Setulus Cinta
Buat Hatinya Terbang Melayang

Sentuh Hatinya Dengan Sangat Hati-Hati
Bila Ingin Rebut Hatinya
Karna Bagian Itu Sungguh Sangat Bisa Buat Perempuan
Dimabuk Kepayang, Dimabuk Asmara

Himpunan SMS Jiwang


Apa perasaan u pada I?
BENCI? – Abaikan saja sms ni.
KAWAN? – Balas balik sms ni.
RINDU? – Sekali missed call.
SAYANG? – 3 X missed call.
CINTA? – Terus call I la…..

———————–

Sy blh terima
kopi
takde
susu…

Malam
tanpa
lampu..

Roti
tanpa
madu..

Burger
takde
keju..

Tapi..sy tak leh
terima kalau..

SUNYI
takde SMS dr
U..

————————–

Klu sy jD
AiRmAtA.sY iNgiN
LaHiR dr mAtA
AwkHiduP d PiPi

Awk & mAti d
BiBiR Awk.tApi
Klu Awk jD
AirmAtA sY. sY X

Kan mEnAnGiS
sBb sY X nK
keHiLaNgAn
awk.!

————————

KaLau BaCa Awk
SuKa SaYa
KaLau PaDam Awk
RINDU SaYA

KaLau balas AwK
CINTA SaYa
KLau X BuAt ApE2
AwK mILiK SaYa

So aPe aWk Nak
BuaT SkraNG??…

—————————-

bila jauh,
saya rindu sangat2

bila awak tak sms,
saya setia menunggu

bila awak diam,
saya mulai bimbang

kerana saya takut…

takut…

awak lupakan saya… .

—————————

Ingatkan sy
supaya ingatkn
awk supaya x
lupakan sy

klu awk lupa,
sy ingatkn awk
supaya ingatkan
sy utk ingatkan

awk supaya awk
x lupakan sy

—————————-

Sahabat umpama
KOMPUTER.
awk ENTER dlm
hidup saya, saya

SAVE awk dihati,
awk FORMAT
segala masalah
saya & krn itulah

tak mungkin
saya DELETE
awk dr MEMORY
saya….

——————–

sebanyak mana awak
‘RINDU’ saya

lebih banyak saya
‘MERINDUI’ awak

tapi sebanyak mana awak
‘MELUPAKAN’ saya

tak sedikit pun saya
MELUPAKAN’ awak..

————————————-

Inginku kirim
BUNGA, takut ia kn
LAYU, ingin ku kirim
SENYUM, takut x

DIBALAS, ingin ku
kirim RINDU, takut
HAJAT x ksmpaian.
jadi, ku kurim DOA

agr dirimu sht sllu..

———————————–

Kukirim 1,000,000 senyuman,
1 untuk hari ini &
kamu simpanlah 999,999
didalam hatimu.

keluarkanlah 1 per 1
bila kamu mengingatiku,
pasti kamu akan
turut tersenyum…=)

—————————-

Hiasi tidurmu dgn
titisan air SEMBAHYANG
Lelapkan matamu dgn
kalimah SYAHADAH

alaskan tidurmu dgn
DOA
moga.. dirimu mendpt
rahmat dari NYA

SELAMAT MALAM…

———————

“TeMaN IsTiMeWaMu
BuKaN Yg SeLaLu
Di DePaN MaTa,
Yg SeNtIaSa Di SiSi

TeTaPi… DiA Yg
SetIa DiHaTi DaN… .
DiIgAtI DlM SeTiAp
Bisikan DoA… “

———————

hari
terlalu
sibuk
jam
terlalu
singkat
tapi
saya
masih
ada
mase
untuk
berkata
()””’()    “sy sentiasa
( ‘o’, )      rindu
(“)*(“)     awak”

—————————–
Kadang2 org sibuk….
Kadang2 org penat…
Tapi org tetap ingat kat awak…
Take care….

—————————-

kadAng2
mAta sAye
jeLeS sGt
ngAn Hati sAye..

nApe ek..?

nAk tAu
nApe..?

seBaB..

awAk sLalu dEkat
d Hati sAye, tP jAuh
dr mAta sAye

——————

Benarkah merdu buluh perindu
maniskah gula didalam dulang
adakah miss call tandanya rindu
benarkah sms maknanya sayang?

—————–

Andainya sang
bayu menyentuhi
paras
wajahmu, itulah

hembusan
rinduku, yang
menyebut
namamu, setelah

kian lama tak
jumpa..

—————–

Aku
mungkin
bukan
teman

“sempurna”

yg
kau
cari

bukan
juga
yg

“TERBAIK”

di antara
semua
nya..

tapi yg pasti
aku
teman

yg akan selalu
kau rindui..

———————————

Tekan bwh jika RINDU:

so RINDU la ni?
Oh, terharunya!
Stop!–>
Masih tekan lagi?Wah
betul RINDULAH ni!

Eh tekan lagi?

Oklah, I miss u..

——————————–

.-”"”-. .-l><l-.
( ‘o’ )  ( ‘o’ )
¿_*_)§¿_¤_)*

rasa suka jika
ada yg merindui,
lebih suka jika
ada yg menyayangi &
teramat suka
jika ada yg tak
lupakan kita!

——————————–

Kdg2 I sms U..
Kdg2 tidak..
Kdg2 I reply..
Kdg2 I xde kdt..

Tapi jgn risau, brpe
byk kdg2 tue..
U tetap “TEMAN
ISTIMEWA” i

Bkn utk kdg2..
tapi utk
SELAMANYA(“,)

——————————–
APé káTÉ
,,.   KäLaU
(,’ ‘)   SàYÉ
(‘)=(‘)   TIBa2..
HILãNG????

saYaNg JugaK
aWaK Kat saYa,
iNgatKaN taK
caRi!!

————————

mgenalimu 1
keindahan..bergurau
dgnmu,1 kbahgiaan..
menyakiti hatimu,

ku cuba elakkan..
dan 1 pmintaanku,
biar phubungan kita
kekal berpanjangan…

——————————-

Biar rindu asal
x jemu,
biar kasih asal
x sedih,

biar cinta asal
x terseksa,
biar sayang asal
x hilang, &

biar berpisah asal
hati x berubah..

——————-

Saya rindu dia..
(   ‘o   (>*<)
(,,)  )’  ( ö  )
,,l,,L,) (“)(“),,)

o,,,o sape?
( ‘o’)   (>*<)
(,,)  )  ( ö  )
,,l,,L,) (“)(“),,)

tu…tu yg baca
sms tu!

——————
Jika semlm ada ksalahnku, maafkanlah. Jka hari ini aku

brtyakan khabarmu, ini yg trakhir. Jika esok tiada berita

dariku, anggaplah aku telah tiada…

KREDIT

———————————

JAUH iTu Ada jArAk
yG tpIsaH, JAUH iTu
ada RuaNg yG
memIsaH..JAUH iTu

Dua iNsaN yG
tpIsaH, JAUH iTu
Dua hAti yG
dpiSaH..nAmuN

JAuH iTu Ada riNdu
yG tAk sUdaH..
———————-

Saat malaikat
menghampiriku
dia bertanya
padaku “apa yg kau

inginkn hari ini?
Aku menjwp
“tolong jage org yg
membaca mesej ini.

“kerna aku
SAYANG DIA”

———————————–

Teringat dirimu!
c=.      ,,,,,
//,._ _#   ‘?
_(,..,,!_ _,Vj_,,,_,,

Tiap detik &
waktu!

Moga Allah
memberkatimu

Kerna

Kau

Teman
kesayanganku..

——————————

Kdg2 hdup ni
bz sgt..

Nk ckp hai kdg2 x
smpat

Even nk sms slalu
pun x smpt

Tapi xb’erti
kite kt sini
lupa org kat sana

(“,) tAkE CaRe..

———————

@>-/-
@>–
Ukhwahfillah..
Bukan yG SelalU

dekAT Dimata..
bUkan yg kerAP
BicaraNYa TetApi
yg Setia Dihati daN

DiingatI..dlm
SetiAp BiSiKan dOa..

—————————

1st skali sy nk mtk maaf
atas sgla kesalahan sy,
halalkan mkn minum sy,
sy rase kt xkan jmp lg,
mgkin ni msg yg terakhir dr sy,
smpanlah utk m`ingati dri sy,
stiap yg b`temu pasti akn b`pisah….

sy tpaksa prgi…..
ke jepun bgi m`bantu
Ultraman mgalahkan
raksasa belalang

—————————-

S-Seandainya
E-Engkau
L-Lebih kenal
A-Akan diriku
M-Maka aku
A-Akan
T-Tersenyum
M-Manis utkmu
A-Agar engkau
L-Lebih tahu
A-Aku sentiasa
M-Merinduimu

———————-

mak kata ‘awak
mcm CHIPMORE,kejap
ada,kejap takde’
atok kata ‘awak

mcm ASTRO,mcm-mcm
ada’ TAPI saya
kata ‘awak mcm
LOREAL,kerana dirimu

begitu berharga’

—————————

()”‘¤()
( -o- )
(ö)(ö) BöSÄNnYa
TäPi..BiLa Sy
T’iNgÄt KÄt Awäk..

()”‘¤() TETiBE JE
( ‘o,’ ) SäYE
(ö)(ö) T’sEnYuM
HäRaP Äwak JüGÄ
BEGiTu!

——————–

Org Dulu2 pRnH
KAte, bULu mata
akAn jatUh Bile
aDe soMe1 inGat kiTe..

staRt dgR ciTeR tu,
sy TruS sTop inGat
Kat aWk.. sBB sy
takUt aWk xDe

buLu matA…
hehehehe

—————————–

LoLiPop bErKatA kpd
CoKLaT “kIta Ni
sunGGuh MaNis kan?”
CoKLaT menJAwAb “aWak

INgaT kItA nie
DaH cukuP mAnIs
Ke?” “AwaK TengOk
OrG yang BacA

SMS nie, lg
MaNis..” “TeNGok tu
DiE senYUm, MaNis
nyErrrr… .”

———————

AnDAi
HaRi
EsOk
SaYa TiaDa,

DaN
GaGaL M’uCaPkn
SLMT TINGGAL,
InGaT

BhW SaYa
X pRnH LuPa
Utk UcPkN
TERIMA KASIH!

KrN SaYa B’pluAnG
M’geNaLi S’sEoRh..

SPRTI Awak..

———————————

1001 GURAUAN
belum tntu dpt
m’gukir 1
SENYUMAN. ttpi

hny 1 SINDIRAN
sdh cukup
MELUKAKAN hati
seseorang &

hnya dgn 1 SMS
sdah cukup
mbuatkan seorg
m’ingatimu!

—————————

Basket is raga,
wood is kayu,
bila i trjaga trus ingat u!
This is kulit kerang,
wood is kayu,
i cakap trus trang,
i miss giler kat u!!!

—————–

Ikatan hati antara
insan adalah
ANUGERAH

membuat mereka
TERTAWA…
MENANGIS…
MENERIMA…
MEMBERI…

& yg paling
PENTING ia
membuatkan seseorang
menghargai hidup…

—————–

Salam MANIS
beserta MADU,
salam SAYANG
beserta I LOVE U,

salam RINDU
beserta I MISS U,
salam ROCK, wa
CAYA sama lu,

salam INGATAN
saje nak tahu..
HOW ARE U?
———————–

Ku petik bintang
,,,,, + * + * .
(c ‘? (“) + * .
?”"%//

utk kau simpan

cahyanya
terang

brikan kau
perlindungan

juga sbg
pengingat org
yg TERSAYANG

You're the Reoson Why - Annas lavender


'you and me'
satu frasa yang tak boleh dipisahkan
andai 'you' pergi, 'me' pun turut pergi

'the tree always laugh at me'
sampai hati kau buat aku begini
'the sun heating me' yang sedang kepanasan
tak pe la, kalau dah benci sangat tengok aku 'happy'

Aku rasa hidup aku memang tak sempurna
.....'without love'

Wah... 'The Almigthy god' terdengar apa yang aku mahu

So,
one day, aku 'found my love'
aku sayang 'so much' dia
tapi entah 'why' pada suatu malam dia marahkan aku

'maybe'
aku 'just forget my phone'
aku letak 'my phone on silent mode'
'and' aku rasa dia marahkan aku sebab
aku tak jawab panggilan 'and' tak balas sms

'how stupid am i?'

andai saja kau tahu,
'that you're the reason why im still alive'
'that you're the reason why im' ubah sikap
'that you're the reason why i've to lie'
'that you're the reason why i've to wipe my tears(it's never before)'
'and i'll sure...'
'that you're the reason why i've to die'

'because without you'
aku lansung tiada matlamat untuk terus hidup
aku takkan pernah ubah sikapku
aku takkan pernah tahu sesal menipu
aku takkan pernah merasa tangisan
and...
aku takkan pernah merasa menjadi seorang pelindung
...yang sanggup mati untuk seseorang...

22 December 2011

Falsafah Cinta




Jgn katakan "AKU CINTA PADAMU!" bila kau tdk benar2 peduli. Jgn bicarakan soal perasaan bila itu tdk benar2 ada. Jgn kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main2 dgnnya. Jgn menatap ke dlm mata seseorang bila apa yg kau lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yg dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tdk berniat langsung "UNTUK MENERIMANYA" saat ia terjatuh..

Falsafah Cinta.....

Mereka yang tidak menyukainya menyebutnya tanggung jawab,

Mereka yang hanya ingin bermain dengannya, menyebutnya sebuah permainan,

Mereka yang tidak memilikinya, menyebutnya sebuah impian,

Mereka yang mencintainya, menyebutnya takdir.

Allah mengetahui yang terbaik, akan memberi ujian untuk menguji kita,

Kadang cinta melukai hati, supaya hikmahnya bisa tertanam dalam.

Jika kita kehilangan cinta, maka pasti ada alasan dibaliknya,

Alasan yang kadang sulit untuk dimengerti, namun kita tetap harus percaya bahwa Ia mengambil sesuatu, Ia akan memberi yang lebih baik.

Mengapa menunggu?

Karena walaupun kita ingin mengambil keputusan, kita tidak ingin tergesa-gesa,

Karena walaupun kita ingin cepat-cepat, kita tidak ingin sembrono,

Karena walaupun kita ingin segera menemukan orang yang kita cintai, kita tidak ingin kehilangan jati diri kita dalam proses pencarian itu.

Jika ingin berlari, belajarlah berjalan dahulu,

Jika ingin berenang, belajarlah mengapung dahulu,

Jika ingin dicintai, belajarlah mencintai dahulu.

Pada akhirnya, lebih baik menunggu orang yang kita inginkan, ketimbang memilih apa yang ada.

Tetap lebih baik menunggu orang yang kita cintai, ketimbang memuaskan diri dengan apa yang ada.

Tetap lebih baik menunggu orang yang tepat, karena menunggu mempunyai tujuan yang mulia dan misterius

Perlu kau ketahui bahwa :

Bunga tidak mekar dalam waktu semalam,

Kota Roma tidak dibangun dalam waktu sehari,

Kehidupan dirajut dalam rahim selama sembilan bulan,

Cinta yang agung terus bertumbuh selama kehidupan.

Kebanyakan hal yang indah dalam kehidupan memerlukan waktu yang lama,

Dan penantian tidaklah sia-sia. Walaupun menunggu membutuhkan banyak hal?

Iman, keberanian, pengharapan.

Penantian menjanjikan satu hal yang tak dapat dibayangkan oleh seorang pun.

Pada akhirnya, Allah dengan segala hikmatnya..

Surat Cinta Paling Romantis


     Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali perutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu gelora dan shahdu. Kau juga mengajarku erti cinta, singa laut,beruang kutub, penguin, kambing salji, mee rebus, cendol, koridor, kotak pensil, tali kasut dan pasu bunga.Kala itu, kita bagaikan Nobita dan Sizuka.Kau dan aku umpama Kurt Cobain dan Rafeah Buang yang tidak dapat dipisahkan. Malangnya percintaan yang mendapat liputan meluas hingga ke planet Ziku itu telah mengundang perpisahan yang akhirnya telah mengecewakan seluruh penternak lipan di Burma. Kau pergi jua ketika Kuala Lumpur sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Komanwel 1998.

     Sesungguhnya perpisahan itu berpunca daripada penebangan pokok getah secara besar-besaran di Lembah Klang. Pemergianmu menyebabkan aku menghidap penyakit resdung dan hepatitis-Q secara mengejut.Ketiadaanmu memaksa aku memakai topi keledar setiap masa sebagai langkah keselamatan. Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi. Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan graviti terhadapku tiada lagi berfungsi setelahaku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan hingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita bagaikan terperangkap di dalam gua yang gelap dan ditemani stlagit dan stlagmit yang bagai sembilu.

      Kondominium cinta yang kita bina dari makgat basikal dan kipas helikopter akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sikapmu mulai berubah bila Malaysia mula melancarkan satelit MEASAT-1 ke ruang angkasa raya. Sejak itu kau sering melarikan diri bila terserempak dengan abang iparku. Akhirnya aku menyedari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.

     Sejak kau tiada, aku sering menyendiri berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang. Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan dirimu yang entah kemana menghilang. Aku cuba bermain badminton sambil makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.

     Mengapa? Mengapa sayang? Mengapa ini semua bisa terjadi? Mengapa setelah kau curi hatiku, kau rompak cintaku lantas kau bunuh cintaku sehingga kau terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri. Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yang kau timpakan di atas belakangku. Derita yang kautimpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor anak beruk. Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi Komuter hingga aku hancur berkecai. Oh! terlalu berat dugaan yang kutempuhi kini.

     Kini segalanya telah pun berakhir. Aku sedar siapa aku. Aku hanya insan biasa yang suka makan mi segera. Aku bukan McGyver, McDonald's, Superman atau Kesatria Baja Hitam. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan. Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri. Tak perlu dikesali lagi kerana nasi telah menjadi capati dan tin sardin yang ku genggam ini telah pun luput tarikhnya. Segalanya sungguh mengharukan dan semua hadiah pemberianmu termasuk enjin kapal selam telah pun aku cincang untuk dibuat makanan lembu.

     Walaupun segalanya telah pun berakhir, disini, diatas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akan kembali. Selagi ada nafas ini, selagi ada kompleks membeli-belah SOGO, selagi ada kedai kasut selipar di sekitar Argentina, selagi kumpulan Metallica tidak berpecah, aku tetap menunggumu sehinggalah mentari terbelah lapan. Namun aku menyedari bahawa penantianku hanyalah sia-sia belaka. Akhirnya aku mengambil keputusan mektamad untuk menunggu tiang elektrik dihadapan rumahku berbuah. kalau tiang elektrik berbuah nanti, aku poskan buahnya kepadamu. Nak tak?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...